جناب آقای دکتر همتی

 ریاست محترم کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

با سلام;

       احتراماً ضمن سپاس از سخنان گرانقدر و سراپا امیدآور جنابعالی در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران به استحضار می رساند.

      با بررسی از جوامع و کشورهای مختلف ، همانگونه که جنابعالی نیز به آن توجه خاص نموده اید، پوشش های بیمه ای در همه جوانب اعم از بیمه های اموال ، اشخاص ، مسئولیت و آینده نگری از طریق توسعه بیمه های عمر پس اندازی دستمایه و عامل پیشرفت آنان بوده است . حال اگر از همین نقطه ای که هستیم شروع کنیم و همه مردم اعم از شهری و روستایی ، موسسات ، شرکت ها ، صنایع و صنوف به طور فراگیر دارای پوشش بیمه ای شوند، در کشور ما که همواره در معرض بلایای طبیعی ، سیل ، زلزله و حوادث ناشی از خطای انسانی مانند رانندگی ، ساخت و ساز و بهره وری کاری است از این بلایا و حوادث نجات پیدا نموده و حتی با توسعه بیمه های عمر پس اندازی بعد از یک نسل قطعا بیکاری ریشه کن شده و اقتصادی شکوفا را شاهد خواهیم بود .در این راستا لازم است که فرهنگ بیمه توسعه همه جانبه یابد و مردم احساس کنند که بیمه یکی از ضروریات زندگی است و این مهم اتفاق نمی افتد مگر از طریق رسانه های گروهی و فضاهای مجازی و در راس همه آنها صدا و سیما . که اگر همت شود به مقصد اصلی که نیت جنابعالی نیز در زمینه آن سیر می کند و آن پیشرفت همه جانبه کشور می باشد خواهیم رسید، و از این طریق باقیات الصالحات با اسم و ذکر نام نیک جنابعالی در تاریخ بیمه کشور ثبت خواهد شد . ضمنا همانگونه که فرمودید شرکت های بیمه باید ذخایر بیمه های عمر  پس اندازی را جدا نمایند که از طریق این ذخایر می توانند با سرمایه گذاری در راستای ساخت و ساز و نوسازی صنایع ، بافت های فرسوده  و…. اقدام نمایند . که هم ایجاد شغل فراوان می شود و هم نوسازی همه جانبه در کشور به وجود خواهد آمد .

       در پایان این انجمن جهت توسعه بازاریابی بیمه و ایجاد شغل پیشنهاداتی دارد ، چنانچه وقت ملاقاتی در اختیار هیئت مدیره آن گذاشته شود ضمن ابراز تشکر مجدد، حضورا  تقدیم خواهند شد .

       قبلا از اقدامات شایسته جنابعالی کمال تشکر را دارد .

                                                                                                                          با احترام و تشکر

                                                                                                 انجمن صنفی سراسری شرکتهای خدمات بیمه ای بیمه ایران

                                                                                                                دبیر انجمن – سعید وصال

توسط maleki