? مشکلات اجرایی نمایندگان و شبکه فروش شرکت بررسی شد 

? در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا بیمه ایران در سال ۹۹ که امروز با حضور دکتر رضایی مدیرعامل، مبرقعی عضو هیات مدیره و اعضای ستاد برگزار شد، مشکلات اجرایی نمایندگان حقیقی و حقوقی شرکت سهامی بیمه ایران، مطرح و در راستای مساعدت با بیمه‌گذاران محترم بیمه ایران درزمینهٔ تمدید بیمه‌نامه‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

? به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، بر اساس یکی از مصوبات امروز صدور بیمه‌نامه شخص ثالث جهت متقاضیان با عنایت به اینکه هدف بیمه مرکزی از صدور بخشنامه مربوطه، همراهی صنعت بیمه با بیمه‌گذارانی است که در وضع کنونی برای اخذ بیمه‌نامه الکترونیکی بدون مراجعه حضوری توانایی ندارند و برای خرید بیمه‌نامه مطابق با شرایط معمول نیز با مشکل مواجه هستند، لذا نمایندگان محترم با درخواست این عزیزان و استفاده از تسهیلات خاص پیش‌بینی‌شده و آیین‌نامه اجرایی مربوطه اقدام خواهند کرد.

? همچنین مقرر شد در خصوص سایر بیمه‌گذارانی که مطابق رویه، متقاضی تمدید به‌موقع بیمه‌نامه‌ها بوده و برای پرداخت حق بیمه نقدی یا اقساطی در چارچوب آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث آمادگی دارند، شبکه فروش نهایت تلاش خود را برای اجرای فرآیند تمدید، مطابق با رویه و ضوابط، انجام دهد و درهرصورت برای تمدید بیمه‌نامه‌هایی که حق بیمه آن‌ها قبلاً توسط بیمه‌گذاران محترم به هر نحوی پرداخت یا کارسازی شده است نمایندگان مطابق با آیین‌نامه ۷۵ شورای عالی بیمه ملزم به واریز و پرداخت به‌موقع حق بیمه‌های مزبور خواهند بود.

در خصوص بیمه نامه هایی که مطابق بخشنامه اخیر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهند گردید، نمایندگان پیگیری و همکاری لازم را با شرکت جهت یادآوری های به موقع در راستای پرداخت حق بیمه تا موعد مقرر در بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۹۹/۲/۱۵) معمول و در صورت استنکاف بیمه گذار از پرداخت حق بیمه‌های مقرر در سر رسید فوق الاشاره، مراتب را طی گزارش متضمن پیگیری‌های نماینده و نکول بیمه گذار از ایفای تعهدات خود جهت اقدامات قانونی لازم به واحد اجرایی ذیربط منعکس تا شرکت بیمه از اطلاعات مزبور در روند پیگیری های مقتضی برای مطالبه و وصول حق بیمه ها بهره برداری نمایند. بیمه گر نیز در راستای ابلاغ به بیمه گذار برای التزام وی به پرداخت حق بیمه در سررسید قانونی مراتب را همزمان با صدور بیمه نامه از طریق ارسال پیامک مورد توجه قرار خواهد داد.

در خصوص موضوعات مطروحه پیرامون فروش الکترونیکی بیمه‌نامه و دغدغه های شبکه فروش و ضرورت حفظ حقوق نمایندگان حقیقی و حقوقی، بیمه گذاران و شرکت بیمه به عنوان ذینفعان اصلی بر مدار منصفانه، مقرر گردید گزارش جامعی توسط مدیرکل امور نمایندگان به معاون حقوقی و هماهنگی امور استان ها، شعب و نمایندگی ها ارائه و موضوع در جلسه شورای معاونین مطرح و در این جلسه نیز از نمایندگان منتخب کانون و انجمن‌های صنفی، دعوت و پیشنهادات اجرایی و متضمن درک شرایط و حقوق همه ذینفعان استماع و با رعایت جمیع جهات و ضوابط اتخاذ تصمیم گردد.

همچنین ستاد مدیریت بحران کرونا بیمه ایران مقرر کرد با توجه به اینکه برخی از نمایندگان شبکه فروش در شرایط کنونی از یکسو با مشکل تمدید قرارداد و انقضاء پروانه فعالیت، مواجه و از سوی دیگر برای ثبت‌نام در سامانه سمن با مشکل مواجه هستند، در راستای مساعدت به آن‌ها با لحاظ شرایط خاص به‌صورت موقت سیستم آنان مسدود نگردد و به روال عادی، اقدامات و عملیات بیمه گری از طریق سیستم برای آنان فراهم باشد.

? اعضای ستاد همچنین بر ضرورت توجه و دقت مضاعف همه مسئولین و همکاران شرکت و همکاران صدیق شبکه فروش به انجام اقدامات حرفه‌ای با رعایت حقوق ذینفعان و تذکرات و مشاوره‌های اقناع‌کننده برای بیمه‌گذاران و تعامل مستمر و حتی‌المقدور غیرحضوری برای اعطای آرامش به این عزیزان تأکید کرده و مقرر شد از ظرفیت‌های هم‌افزایی بین مراجع داخلی شرکت و شبکه فروش در راستای عبور سلامت از این برهه، بهره‌برداری مناسب صورت پذیرد.   

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         “انجمن صنفی سراسری شرکتهای خدمات بیمه ای بیمه ایران”

توسط maleki